vineri, 31 octombrie 2014

Responsabilitatea contractuală conform noului Regulament de Furnizare a energiei electrice

Se apropie acțiunea de recontractare a energiei electrice și este spre beneficiul clientului să aibă la dispoziția sa informații referitoare la contractul de furnizare a energiei electrice.

Acesta poate conține și clauze care nu sunt cuprinse în contractul-cadru corespunzator, cu condiția ca aceste clauze să nu contravina prevederilor din contractul-cadru de furnizare și nici altor reglementari în vigoare.

Nerespectarea contractului de furnizare a energiei electrice de către clientul final poate conduce la aplicarea de dobânzi penalizatoare, obligația de a constitui garanții financiare, întreruperea temporară a furnizării energiei electrice sau rezilierea contractului.

Garanțiile contractuale se constituie conform Procedurii emise de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) și se returnează în cazul în care, timp de doi ani consecutiv clientul nu se află în situațiile care au condus inițial la constituire.

Contractul de furnizare încetează în urmatoarele cazuri: expiră termenul contractual, ambele părți doresc încetarea, denunțarea unilaterală, rezilierea datorată nerespectării clauzelor contractuale.

În cazul neîntelegerilor precontractuale, dacă părțile nu ajung la o întelegere de comun acord, acestea se pot adresa reglementatorului ANRE în vederea declanșării procesului de soluționare la nivelul acesteia.

Vă invit să continuăm în următoarele articole dezbaterea celor mai importante prevederi din noul Regulament de Furnizare a Energiei Electrice, care privesc relația dintre client și furnizor deoarece, așa cum am mai spus, un client informat este un client fără griji, care poate avea ceea ce își dorește și știe să facă aleagerile optime conform nevoilor sale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu