vineri, 10 octombrie 2014

Principiile, efectele și viitorul deschiderii pieței de energie electrică

În ultima perioadă, asistăm la discuții din ce în ce mai frecvente și mai analitice cu privire la procesul de deschidere a pieței de energie electrică.

Dar cum trebuie să întelegem deschiderea pieței?...Ca pe un fenomen natural, consecință a alinierii României la prevederile legislației europene, prin care clienții de energie electrică își pot alege furnizorul.

Prima etapă s-a încheiat și toți clienții non casnici au trecut prin transformarea din clienți captivi într-una din grupele de clienți eligibili, clienți beneficiari ai serviciului universal sau clienți beneficiari ai serviciului de ultimă instanță.

Terminologia este stabilită de legislația și reglementările în vigoare, dar semnificația este una foarte simplă.

Clienții eligibili sunt aceea care au primit și au acceptat o ofertă cuprinzând prețul de vânzare, condițiile de plată și alte prevederi însumând drepturile și obligațiile asumate de furnizor și client în relația contractuală. Contractul de furnizare, în acest caz, conține numai clauze negociate între părți cu respectarea legislației în domeniu energetic.

Clienții beneficiari ai serviciului universal sunt cei care au o cifră de afaceri mai mică de 10 milioane de euro anual și un număr de angajați mai mic de 50. Prețul energiei pentru această categorie de clienți este avizat, iar contractul de furnizare este aprobat  de către Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei pentru fiecare furnizor de ultimă instanță (CEZ, ENEL, EON sau Electrica Furnizare).

Clienții de ultimă instanță sunt cei care nu îndeplinesc condițiile menționate anterior, nu pot  beneficia de serviciul universal și nu au acceptat ofertele nici unui furnizor dintre cei licențiați. Prețul energiei electrice este avizat, iar contractul de furnizare este aprobat de către Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei.

Ca urmare a  procesului de deschidere a pieței de energie electrică pentru clienții non casnici, la nivelul întregii țări, un număr de circa 30 000 de clienți (7.75%) a migrat în eligibilitate.

CEZ Vânzare a făcut oferte de furnizare în regim de eligibilitate, care au fost acceptate de un număr de circa 7 000 clienți, adica 27% din clienții non casnici.

Am încurajat și încurajăm clienții să facă pasul către un contract negociat, pentru ca în acest mod să poată beneficia de condițiile cele mai adecvate activității desfășurate.

Și suntem pregătiți cu produse proiectate pentru fiecare tip de consum, care să vină în întâmpinarea nevoilor consumatorilor, raspunzând totodată exigențelor impuse de piață. Consultați cu încredere portofoliul de produse și adresați-vă unui consultant CEZ Vânzare pentru a pune bazele unui parteneriat solid si cu multiple beneficii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu