S-a abrogat Hotărârea
de Guvern nr.1007/2007, așadar noul Regulament de Furnizare a Energiei
Electrice a intrat în vigoare.
Pornind de la premisa că un client informat este un
client fără griji, articolul de față vizează drepturile și obligațiile clientului final în relația cu furnizorul
de energie electrică.
Clienții finali au dreptul
de a beneficia de serviciul
universal dacă îndeplinesc prevederile legale (toți clienții casnici și clienții
non-casnici cu un numar mai mic de 50 de angajați, având o cifră de afaceri
anuală sau o valoare totală a activelor din bilanțul contabil de maximum 10
milioane de euro).
Totodată, au
dreptul să își modifice convenția de consum ce stă la baza emiterii
facturilor în lunile în care nu se citesc contoarele, să primească explicații
privind elementele facturii, să opteze pentru orice modalitate de plată dintre
cele pe care furnizorul le pune la dispoziție.
Clienții finali au
dreptul să solicite repararea sau înlocuirea grupului de măsura/ contorului
defect și să primească toate datele pertinente privind consumul de energie.
Au obligația să achite
contravaloarea facturii conform condițiilor din contract, să respecte clauzele
contractuale, să comunice orice modificare a elementelor care au stat la baza
încheierii contractelor și să mențină starea tehnică corespunzătoare a instalațiilor
electrice proprii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu