marți, 18 noiembrie 2014

Clientii vulnerabili si obligatiile furnizorilor conform Regulamentului de Furnizare a Energiei Electrice recent intrat in vigoare

La inceputul lunii noiembrie, a intrat in vigoare Noul Regulament de furnizare a energiei electrice, iar impreuna dezbatem cele mai importante schimbari si noutati legislative care privesc deopotriva clientii si furnizorii.

Regulamentul de furnizare a energiei electrice reprezinta temelia relatiei dintre client si furnizor, relatie a carei utilitate este din ce in ce mai evidenta in contextul evolutiei tehnologice specifice timpurilor noastre, in care pare aproape imposibil sa ne desfasuram existenta fara acces la energia electrica.

In articolul precedent am adus in atentie drepturile si obligatiile clientului final, iar acum va propun sa dezbatem obligatiile furnizorului si aspectele care caracterizeaza clientii vulnerabili.

Pentru inceput, trebuie precizat faptul ca legislatia in vigoare defineste clientul vulnerabil pe baza urmatoarele criterii: 

a)     Are venituri reduse, stabilite de institutiile statului cu atributii de protectie sociala
b)     La locul de consum locuieste o persoana cu probleme de sanatate in varsta care necesita continuitate in alimentarea cu energie electrica

Criteriile de incadrare a unui client casnic drept client vulnerabil se realizeaza de catre institutiile statutului cu competente de protectie sociala si ulterior se comunica furnizorului.

In prezent, clientii cu venituri reduse beneficiaza de ajutor pentru incalzirea locuintelor pe timp de iarna, in cazul in care folosesc energia electrica ca sursa de incalzire, schema de ajutor financiar fiind dezbatuta in unul dintre articolele precedente.

Conform prevederilor legale, furnizorii au in principal obligatia de a asigura clientului final energia si puterea conform contractelor incheiate, de a prelua la termenele convenite valorile masurate de contoare in scopul facturarii energiei electrice, de a factura clientul cu tarifele legale in vigoare sau negociate, dupa caz si sa plateasca clientului final despagubiri pentru daunele care s-au dovedit a fi provocate din culpa sa.

In ceea ce priveste informarea clientilor, furnizorii au obligatia  sa puna la dispozitia acestora informatii privind istoricul de consum pe ultimele 12 luni si eventualele sume de bani datorate/platite clientului final/de clientul final, aferente facturilor emise, pentru ultimul an calendaristic, la solicitarea clientului.

Furnizorii intermediaza relatia dintre operatorii de retea si clientii finali, si din aceasta perspectiva au obligatia sa investigheze reclamatiile privind calitatea serviciului de furnizare si reclamatiile privind inregistrarile eronate ale aparatelor de masurare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu