marți, 8 iulie 2014

Despagubiri datorate intreruperii in alimentarea cu energie electrica

In articolul anterior,  „Sa protejam natura si sa primim E-factura!” (http://cez-mirela-dima.blogspot.ro/2014/04/sa-protejam-natura-si-sa-primim-e.html), un cititor al blog-ului a atras atentia asupra situatiei in care, din cauza avarierii unor instalatii din sistemul de producere, transport si distributie a energiei electrice, limitele normale ale parametrilor principali sunt destabilizate, iar functionalitatea aparatelor, respectiv a utilajelor este afectata.

Deoarece acest subiect este unul de interes general, va propun sa parcurgem impreuna, in randurile ce urmeaza, mai multe informatii pe aceasta tema.

Procedura referitoare la despagubiri datorate intreruperii in alimentarea cu energie electrica sau variatiilor de tensiune, in general, este aplicabila, in acest moment, doar clientilor casnici.

Motivul este legat de aspectele tehnice care tin de complexitatea echipamentelor. Daca un client casnic utilizeaza o gama relativ restransa de receptoare, a caror reactie la aparitia variatiilor de tensiune se poate determina cu destula usurinta, in cazul clientilor industriali instalatiile complexe fac foarte dificila, daca nu chiar imposibila, analiza cauzelor defectarii de catre specialistii operatorului de retea. 

Nu intotdeauna cauzele exclusive sunt legate de variatia/ intreruperea tensiunii.

De aceea, legiuitorul a stabilit ca, in cazul clientilor non casnici, doar instanta de judecata care dispune de experti sa fie aceea care poate stabili cauza prejudiciului si valoarea acestuia.

Agentii de vanzari ai furnizorului de energie electrica sunt instruiti pentru a se asigura ca serviciile primite de clienti sunt corecte si la un nivel de calitate cel putin egal cu cel impus prin standardul de performanta. De accea, oricand serviciul de furnizare a energiei electrice este afectat, adresati-va cu incredere agentului alocat dumneavoastra.


Inchei prin a va multumi  tuturor pentru interesul manifestat fata de imbunatatirea calitatii serviciilor noastre si prin a va invita sa luati parte la discutii, pentru a pune sub lupa si a dezbate perspectivele sectorului energetic romanesc.  Asa cum am evidentiat anterior pe blog-ul meu, un om bine informat valoreaza cati doi, iar un client informat isi poate satisface cerintele si nevoile si poate avea exact ceea ce isi doreste. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu