joi, 3 aprilie 2014

Un om bine informat valoreaza cat doi, un client informat poate avea ceea ce-si doreste

Accesul la informatiile despre cost si calitatea asociata costului este important pentru clienti, atunci cand isi aleg un produs sau un serviciu. Energia electrica nu face nici ea exceptie, fie ca ma refer la cea utilizata de un mare consumator industrial, sau de un consumator casnic.

Cu cat piata este mai complexa, populata de un numar mare de furnizori, cu atat informatia despre costuri, despre calitatea energiei, dar si a serviciilor asociate este mai importanta pentru clientul final in procesul de diferentiere si alegere. Piata de energie este considerata o piata tanara, in care clientii sunt inca in pozitia de a se obisnui cu noile conditii oferite.

La nivel European sunt doar trei tari care asigura accesul complet la informatii cu privire la costuri, structura, valoarea componentelor, comparatie intre furnizorii titulari de licenta si evolutia preturilor, si anume: Belgia, Germania si Marea Britanie. Romania nu a facut parte din studiu, dar nu ma astept sa se fi situat in top, chiar daca ar fi facut parte.

In opinia mea, directia abordata de tarile amintite anterior reprezinta cea spre care trebuie sa ne orientam cu totii: guvernanti, autoritati de reglementare si de protectie a consumatorilor, furnizori, pentru a crea cadrul in care clientii sa se simta confortabil cu deciziile de cumparare pe care le iau. Si as spune ca nu numai in domeniul energetic…

Si mai ales, este important ca acest cadru sa fie pus la punct inainte de inceperea actiunii de recontractare a energiei electrice, datorate deschiderii pietei, care va pune la dispozitia clientilor, inclusiv casnici, un numar important de optiuni. Noi toti, in calitate de clienti, trebuie sa alegem informat!    


Imi propun ca in perioada urmatoare, prin intermediul blogului, sa facilitez acest lucru si m-ar bucura sa va pronuntati asupra domeniilor de interes din zona furnizarii energiei electrice. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu