Accesul la informatiile despre cost si calitatea
asociata costului este important pentru clienti, atunci cand isi aleg un produs
sau un serviciu. Energia electrica nu face nici ea exceptie, fie ca ma refer la
cea utilizata de un mare consumator industrial, sau de un consumator casnic.
Cu cat piata este mai complexa, populata de un
numar mare de furnizori, cu atat informatia despre costuri, despre calitatea energiei,
dar si a serviciilor asociate este mai importanta pentru clientul final in procesul
de diferentiere si alegere. Piata de energie este considerata o piata tanara,
in care clientii sunt inca in pozitia de a se obisnui cu noile conditii
oferite.
La nivel European sunt doar trei tari care asigura
accesul complet la informatii cu privire la costuri, structura, valoarea
componentelor, comparatie intre furnizorii titulari de licenta si evolutia
preturilor, si anume: Belgia, Germania si Marea Britanie. Romania nu a facut
parte din studiu, dar nu ma astept sa se fi situat in top, chiar daca ar fi
facut parte.
In opinia mea, directia abordata de tarile
amintite anterior reprezinta cea spre care trebuie sa ne orientam
cu totii: guvernanti, autoritati de reglementare si de protectie a
consumatorilor, furnizori, pentru a crea cadrul in care clientii sa se simta
confortabil cu deciziile de cumparare pe care le iau. Si as spune ca nu numai
in domeniul energetic…
Si mai ales, este important ca acest cadru sa fie
pus la punct inainte de inceperea actiunii de recontractare a energiei
electrice, datorate deschiderii pietei, care va
pune la dispozitia clientilor, inclusiv casnici, un numar important de optiuni.
Noi toti, in calitate de clienti,
trebuie sa alegem informat!
Imi propun ca in perioada urmatoare, prin
intermediul blogului, sa facilitez acest lucru si m-ar bucura sa va pronuntati
asupra domeniilor de interes din zona furnizarii energiei electrice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu