Deschiderea pietei de energie electrica, un fenomen
natural, consecinta a alinierii Romaniei la prevederile legislatiei europene,
determina o serie de schimbari in domeniu.
Serviciul universal este una dintre responsabilitatile
cele mai importante ale furnizorilor de ultima optiune si de modul in care ne
achitam de aceasta depinde factura a peste 1,3 milioane de clienti in zona
deservita de catre Grupul CEZ in Romania.
In portofoliul celor carora le vindem energie in cadrul
serviciului universal sunt clientii casnici si clientii non casnici, a caror
cifra de afaceri este mai mica de 10 milioane de euro pe an, care au un numar
mai mic de 50 de angajati si care nu au solicitat cumpararea energiei electrice
in regim de eligibilitate.
Pentru cei interesati, clientii pot renunta la
contractele de furnizare a energiei electrice in regim reglementat de catre Autoritatea Nationala de
Reglementare in domeniul Energiei (serviciul universal) pentru a intra intr-o
negociere directa cu orice furnizor de energie electrica, uzand astfel de
eligibilitate.
Incepand cu aprilie 2015, pentru asigurarea serviciului
universal, OPCOM a organizat o noua platforma de tranzactionare avand drept
scop asigurarea unui pret rezonabil si apropiat ca valoare pentru toti clientii
din acest segment, indiferent de zona de distributie in care sunt racordati la
retea.
In conditiile in care preturile de tranzactionare a
energiei electrice au crescut in ultimele luni, este foarte interesant de vazut
ce se va intampla pe aceasta noua platforma si cum va influenta ea tendinta de
evolutie a preturilor in piata de energie electrica, in general.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu